Dom głosów - Donato Carrisi | Recenzja

7/21/2021


Macie czasami wrażenie, że coś was obserwuje? Macie wrażenie, że coś jest pod waszym łóżkiem?
Dom głosów włoskiego autora Donato Carrisi jest niezwykłą przygodą dla osób, którzy lubią mroczne klimaty, klimaty grozy. Jako iż ja uwielbiam to postanowiłem to przeczytać. Przyznam, że nie czytałem wcześniejszych książek tego autora i bardzo tego żałuję, bo czuję, że jeszcze w tym roku muszę je nadrobić. Autor książki pochodzi z Włoch, właśnie z tego języka jest przetłumaczona cała książka. Donato na dodatek jest reżyserem, scenarzystą i dramaturgiem, co dodaje jego książce coraz więcej plusów. Carrisi jest absolwentem prawa, specjalizuje się w kryminologii. Na platformie Netflix możecie zobaczyć jego film "Dziewczyna we mgle".

Fabuła

Cała książka od początku rozpoczyna się bardzo mrocznie, płonący dom i tajemnicze zasady, które niby mają chronić dziewczynkę przed niebezpieczeństwem i obcymi. Niezwykła mikstura, którą każe wypić jej matka i tajemniczy brat, który jest zamknięty w skrzyni? Od tego wszystko się zaczyna. Kilka lat później przenosimy się do życia Gerarda, który jest psychologiem, usypiaczem dzieci i jego zadaniem jest sprawdzenie, czy dzieci kłamią, lub mówią prawdę, stosuje metodę hipnozy. Pewnego dnia dostaję telefon z nietypową prośbą o rozpoczęcie pracy nad nową klientką, która jest dorosła, nazywa się Hanna Hall, twierdzi, że zamordowała brata.


Moja opinia

Szczerze? Czegoś tak wciągającego jeszcze nie czytałem, początek jest bardzo mroczny, jak i cała książka. Czytacie w nocy? Uważajcie, ponieważ da się łatwo wystraszyć czytając tę książkę. Porusza wiele mrocznych tematów takich jak: duchy, zjawy, manipulację. 

Jest napisana bardzo łatwym do zrozumienia językiem, jest ładnie wydana i ma bardzo fajną czcionkę, którą naprawdę przyjemnie się czyta. To też na plus.

Czasami miałem wrażenie, że gdy czytam to coś mnie obserwowało, to było bardzo dziwne uczucie, lecz czasami w książce były rzeczy, które były po prostu dziwne... Sam już nie rozumiem co piszę haha.

Świetna książka, czekam na kolejne od tego włoskiego autora, po długim namyśle nie mam tej książce nic do zarzucenia, a naprawdę chciałem znaleźć jakiś malutki błąd, lecz tę książkę mogę nazwać arcydziełem. Zapraszam wszystkich do pisania swoich opinii.

Ocena: 10/10


Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.