Zachowaj to dla siebie - Monika Dworak | Recenzja

3/29/2021

 


Po książkę "Zachowaj to dla siebie" sięgnąłem po pierwsze, ponieważ lubię kryminały od Wydawnictwa Kobiecego, a po drugie bardzo spodobała mi się okładka i opis książki. Autorka jest z zawodu architektką wnętrz, tak samo jak jedna z głównych bohaterek i od czterech lat mieszka w Wielkiej Brytanii, ta książka jest jej debiutem literackim, który jest naprawdę dobrze napisany.

Akcja książki na początku rozgrywa się głównie na Śląsku. Historia zaczyna się od prologu, który kończy się tragedią. Następnie możemy dowiedzieć się więcej o głównej bohaterce Ewie, która jest architektką wnętrz i prowadzi spokojne samotne życie. Czasami odwiedza brata i jego żonę, która jest jej najlepszą przyjaciółką i znają się bardzo długo. Na początku nie dzieje się nic złego, dopóki nie trafimy na historię Adama, który otrzymał bardzo tajemniczą wiadomość na swojego e-maila, o której żadna z dziewczyn, jego siostra ani żona nie mogą się dowiedzieć, chciał to zachować w tajemnicy. I tak rozpoczyna się cała historia, Adam wynajmuje prywatnego detektywa, ponieważ z początku myśli, że ta wiadomość ze zdjęciem to jakiś żart jego kolegów, lecz detektyw potwierdza, że taka osoba istnieje i mieszka w Koszalinie, następnie musi okłamać swoją żonę, mówiąc, że wyjeżdża na delegację, a tak naprawdę jechał do Koszalina, aby spotkać się z osobą, która stoi za wysłanym mailem. I tak rozgrywa się ta piękna historia, nie będę opowiadał więcej, ponieważ nie chcę spoilerować, powiem tyle, warto sięgnąć po nią samemu i przekonać się, jaka jest dobra. Jeśli coś pokręciłem w historii to przepraszam :)

Mnie osobiście książka przypadła do gustu, jest napisana bardzo ładnym i cudnym stylem pisarskim i strasznie szybko się ją czyta, choć myślę, że w środku książki potencjał został zmarnowany, ponieważ w środku książki działo się strasznie mało ciekawych rzeczy, początek super, koniec jeszcze lepszy, ale według mnie środek troszkę zmarnowany, ale jest to debiut, także życzę udanych kolejnych książek i jeśli autorka napiszę kolejną książkę, to z chęcią po nią sięgnę. Bardzo spodobał mi się początek i koniec, ponieważ chciałem się dowiedzieć, jak to się zakończy. Mnie książka podobała się i tak jak już pisałem, czekam na kolejną książkę z rąk autorki. Oceniam tę książkę na 7/10 :)

Dziękuję również Wydawnictwu Kobiecemu za ten piękny egzemplarz.

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.