Pytania z kosmosu - Neil deGrasse Tyson & James Trefil | Recenzja

6/21/2021



Wiele rzeczy mnie ciekawi, pewnie wiele osób też tak ma, lubię dowiadywać się nowych rzeczy i to jest bardzo dobre, ponieważ gdy zdobywam nową wiedzę, czuję się mądrzejszy, choć i tak wiem, że nigdy nie nauczę się wszystkiego, czego bym chciał. Powyższa książka dotyczy kosmosu, który widzimy na co dzień, ponieważ patrząc niebo widzimy kosmos. Już na wstępie powiem, że nie jestem ekspertem w dziedzinie kosmologii, więc do recenzji podchodzę jak normalny człowiek, który wchodzi do sklepu, następnie kupuję egzemplarz tej książki i ujawnia swoją opinię. Zgoda? :)


Neil deGrasse Tyson, kojarzycie to imię i nazwisko? Jest to amerykański astrofizyk i na dodatek jest autorem tej książki, w swojej karierze pisarskiej napisał już wiele ciekawych i mądrych książek, z których można się niewątpliwie wiele dowiedzieć. Nie miałem wcześniej z nim styczności, lecz bardzo podoba mi się jego styl pisania. W książce jest oczywiście też ogrom kolorowanych ilustracji, które dodają bardzo ciekawy klimat tej książki w stylu National Geographic, ponieważ te książki są patronowane właśnie przez tę korporacje? Można tak to nazwać? Chyba tak, jeśli nie to poprawcie mnie :)


Powróćmy jeszcze na chwilę do tematu ilustracji, które są genialne, nie brakuje również wycinek z Twitter'a, które robią naprawdę dobre wrażenie.


Porą na moją opinię, powiem szczerze, wcześniej nie miałem tak dużej styczności z kosmologią i nie mogę się wypowiadać jako ekspert, nie mogę też analizować czy informacje podane w tej książce są zgodne z prawdą, lecz zapewniam, że musi być wszystko rzetelnie napisanie, ponieważ autor i National Geographic nie mogliby napisać i patronować "złej książki", mówiąc "zła książka" chodzi mi dokładnie o nieprawdziwe informacje, więc książka musi być w 100% prawdziwa. Także ze strony czytającego nie mam jej dosłownie nic do zarzucenia, jest genialnie wydana i te ilustracje, które są piękne. Komfort czytania jest bardzo duży, czcionka jest ładna, dość duża, takie powinny być książki naukowe. Genialna i mądra książka.


Moja ocena: 10/10


Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.